Palla!!

Hur mkt ska man orka? måste jag orka allting? Får jag inte bryta ihop och bli ledsen? Jag får det men jag ska inte visa det för alla andra? Eh.. vet fan inte snart hur jag ska bete mig. Jag har inte tid med nått men ändå får jag inte ordning på nått känns det som. Folk runt om kring ser att man utvecklas och är på väg upp men jag ser inte det. Det ända jag känner det är att jag tar allt mkt lugnare nu för tiden men mitt humör åker fortfarande berg o dalbana. Antingen är man glad eller ledsen. Är jag sjuk? okej ibland är jag sådär avstängd ni vet..så de kanske är ett mellan läge? a mina tankar bara går och går. Pappa sa åt mig och skriva här för han vill inte se mig ledsen. skratta lite för mig själv när jag hörde det..Jag som gått i så många terapi grupper och han har aldrig trott på de konceptet men han tror på att blogga? min 52 åriga pappa tror på nånting han inte vet nånting om. Men han säger att jag är duktig på och skriva..men de sa han även om mina målningar och dem är inte särskilt bra..:/ ok dem är inte fula men dem är medelmåttiga precis som jag. Hela jag är som en medelmåtta. en sån som smälter in i mängden. en person folk inte tycker nått speciellt om.  Och då tänker osäkra jag: Det måste ju finnas nått dåligt med mig som folk tycker? Jag vet ju vad mitt ex tycker o min familj men dem andra....ni andra? vafan tycker ni? vem tycker ni att jag e? grejen är att pga av att man bara ser sig själv till 20 % så blir ju självbilden ganska skev oftast. Då måste jag ju veta vad andra tycker så att jag kan ändra mig om jag tycker de är värt det. Men folk säger bara att man ska sluta bry sig så jävla mkt. kanske därför de finns så många skitstövlar i världen? Varför har man inte livskunskap och typ speglingar i lågstadiet..? eller iaf nån gång i skolan?
Har haft hugo i snart tre veckor nu..pga av att calle har varit sjuk. Så sjukt less nu. man behöver ha varannan vecka när man är ensamstående. så man kan vila ibland. just nu e jag typ bara nere..och de e ju inte så kul för hugo. tur att jag har några runt om mig som kan avlasta mig och leka med hugo.  jag har även halkat efter i skolan. och jag kan inte umgås riktigt med mina bröder utan att hugo ska ha min uppmärksamhet. Jag kan inte umgås och lära känna mina underbara klasskompisar i skolan. livet blir bara skit om man inte får vara emma bara ett tag. En helt vanlig tjej.
men jag älskar verkligen hugo. Och pussarna han ger mig..jag bara smälter när jag tänker på de..:)


Kommentarer
Postat av: Madde&Ina

2010-10-17 @ 21:01:47
URL: http://fashioningold.webblogg.se/
Postat av: Madde,Ina&Rozz

Jag förstår precis vad Sören menar. Du är duktig på att skriva! det du kanske inte behöver skriva allt på bloggen men börja med en dagbok där du kan skriva ner det allra personligaste du bara bara vill få ur dig men inte vill prata eller låta andra få läsa om det här på din blogg :)

Du kommer att lösa allt för dig i din takt, ha inte så bråttom med att fixa allt på en gång :)

Kramar

2010-10-17 @ 21:10:59
URL: http://fashioningold.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0