jahapp

vad hade jag tänkt ta upp idag...?
jo, det här ämnet "vad är riktiga Vänner!" sitter fortfarande i. M, jag pratar inte om just dig nu..ok?

nämen hur behandlar man sina vänner, sina riktiga vänner. eller hur blir man riktiga vänner. vad är vänner? vad äre man gör tillsammans eller mot varandra som gör att man inte bara blir bekanta?

Hörde av nån för ett tag sen...att om man inte kan säga precis allt till varandra så är man inte riktiga vänner. stämmer det? nu tycker ju inte jag att man ska säga precis allt typ som oj vad ful du var idag eller shit vad dumt du tänkte nu..utan....äsch. man ska använda sunt förnuft. Man måste kunna säga saker till varandra som gör ont men som därefter komma sluta med nånting bra.. man ska inte kunna avsluta vänskapen bara efter olika åsikter.

GE OCH TA för fasiken. allt handlar om det. Om jag är shysst ska du vara det tillbaka.

Respekt tror jag faktiskt jag oc mina tjejkompisar har glömt bort. jag känner så iaf. sen betyder ju respekt väldigt mycket...det de betyder för mig kan jag inte sätta ord för.  Vad är respekt för dig?

att man avbryter varandra, hatar jag. jag hatar att jag själv måste göra det bara för och få chans till och prata ibland. en diskution ska vara lugn och eftersom vi alla fattar olika tycker jag man kan slänga in ett litet, FATTAR NI?=), ibland. och ett andetag;) om nån inte fattar, sucka då för fan inte. inte dens fel att du pratar så man inte förstår.

ibland kan det hända att jag bara blir dissad när jag frågar nån nånting. dem bara skiter i och svarar liksom. vad handlar det om egentligen? hör du mig inte eller var det inte tillräckligt intressant? vill du jag ska vänta ett tag med och fråga kan du väl säga det. tar en sek och säga vänta. för man hinner lätt att känna sig som ett osynligt pucko.

nu ska jag se på tv men ni ser..det flyger runt mkt frågetecken och tankar i mkitt huvve om dagarna. kommentera gärna! hej!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hejsan :) Jag hörde av anki (min svärmor) att hugo och joline ska gå på samma dagis, kul :) hoppas det är bra med er! kramar

2010-05-18 @ 19:26:07
URL: http://sawja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0