A healthy body with avokado

Som vissa vet har jag påbörjat en hybehandling :) Jag är sjukt less på min tonårshy jag har även nu när jag blivit vuxen! Så nu är det bra kost och motion som gäller och ingen satans kräm med utan verkan. 2010 ska bli ett år med många bra beslut och en massa nyttigheter. Det måste ske en förändring. Inte bara för mig utan oxå för min lilla familj. Nu när hugo är här måste vi oxå ändra på kosten till det bättre så han får i sig all näring som får han växa och utvecklas. Det är vi skyldig han.

igår åt jag en tallrik mosad avokado med solrosfrön och linfrön till frukost. och massa vatten. Bara ett ex på vad jag håller på och äta på dagarna! hhehe



avokado:

Vitaminer

Vitamin A: 1230 IU
Vitamin C: 15 mg
Vitamin B1: 0,2 mg
Vitamin B2: 0,3 mg
Niacin: 4 mg
Folsyra: 125 mg
Pantotensyra: 2 mg
Vitamin B6: 0,6 mg
Fler vitaminer finns i försumbara mängder.

Mineraler

Kalium: 1204 mg
Fosfor: 83 mg
Magnesium: 80 mg
Kalcium: 20 mg
Natrium: 20 mg
Järn: 2 mg
Innehåller små mängder av selen, mangan, koppar och zink.

även bra för högt blodtryck och min feta hy. :) good haa


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad duktig du är! Vi har också kickstartat året med massa nyttigheter. Men en känsla säger mig att jag kommer slås ner av mina cravings framöver. Kan vi ta och ses något snart? KRAM

2010-01-12 @ 16:01:58
URL: http://aggerydsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0