pjuuu

Vilken natt! Calle jobbade natten och hugo blev hel konstig mellan 11 - 01. Om han inte gallskrek så kröp han runt pigg i sängen. Jag förklarade flera gånger att det var natt och la han ner samt satte på godnattskivan men nej...han skrek som om jag hade lämnat han ensam i hundra år. Jag prövade med allt. bytte blöja, gav han mat, gav han bröstet, sjöng, vaggade i både sittande och stående ställning...ibland får man väcka han från den där skrik dvalan genom att gå ut i vardagsrummet där det är tänt och göra han klarvaken och lugn så att man sen kan börja om att söva ner han. men han ville inte somna om. tillslut dissa jag han i sängen och låtsades sova så att han skulle inse att det inte är nå kul och vara vaken på natten då alla andra sover..och tillslut blev han lugn och la ner huvudet. men han somnade inte helt förns jag la han i min famn....och då var kl 1!  om han hade fortsatt några minuter till hade jag sprungit ut och bara skrikit! jag orkar inte hålla på, på natten. Och grejjen är att han brukar inte hålla på sådär i vanliga fall...bara när calle är borta då ska han få nån flipp och bara ahhhhhh!  jeje

Imorse i väntan på calle så tog jag in hugos matstol i duschen och satte hugo där så att både jag och han kunde duscha och bli pigg och det var fan den smartaste iden jag haft på länge. annars brukar jag bara stress duscha medans han sitter i stolen inne på toan och väntar på mig.. och det är ju inte så kul för han..så nu blev det två flugor i en smäll?=) hahah.


hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0