Saga mitt hjärta!

sitter här med saga i knät och bara beundrar hennes skönhet! Hon är verkligen min bästa vän. Hon är kärleksfull, hungrig, bra lyssnare och väldigt mån om sitt utseende.=) Hon älskar allt förutom kattmat. Så får oftast ge henne mina rester så hon inte svälter ihjäl för hon äter inte torrfodret i första taget! Försökte sluta och ge henne riktig mat ett tag för jag hörde att det inte va bra för katter och ge dem den maten vi människor äter men då rasade hon i vikt! Så nu är hon jätte spinkig=/
Hon är väl 3 år nu tror jag och hon har alltid hatat kattpojkarna som sprungit efter henne tills nu för några veckor sen. Släppte in henne på kvällen och jag märkte att hon gick väldigt konstigt. typ som hon hade blivit påsatt i röven eller nått. så jag tänkte att jag kunde lyfta upp henne och bära henne ett tag men så fort jag la min hand vid hennes bakdel så fräste hon åt mig OCH DET brukar hon aldrig göra. Hon la sig till sist i sängen och där fick jag ta hand om henne och ge henne mat och  trösta henne för  jag märkte att hon var nedstämd. La en tröja på henne som filt och gav henne lite mat men hon rörde sig inte ur fläcken. hon bara kollade in i väggen. hon kurrade ingenting på resten av kvällen och saga kurrar alltid! Och då menar jag verkligen alltid. Hon kurrar nästan tilloch med när hon går på kattlådan. så då förstod jag att hon förmodligen förlorat oskulden till nån jäkla hankatt! Jag ger henne p piller iaf så hon kommer inte bli på tjocken iaf även om jag är väldigt sugen på att ge hon ett par kisseungar. men då kommer jag inte kunna behålla dem och det är för sorgligt att ta dem ifrån henne.
För några dagar sen kom hon in med stukad fot=( Och jag kunde inte göra någonting för att hjälpa henne. vetrinären tyckte vi skulle avvakta med att ta in henne nu när det bara var en stukning så hon fick lida dem här senaste dagarna. Men nu är det bättre. Hon är fortfarande lite svullen men nu kan hon iaf gå ordentligt....men nu ska vi sova!  Så godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0