happy veckoday!


Nu väger bebisen ungefär 1,7 kg och är cirka 42 cm lång från topp till tå. Lungorna kommer inte att vara fullt utvecklade förrän närmare förlossningen, men bebisen tränar redan andning genom att "andas" fostervatten.

En del bebisar har redan fullt av hår på huvudet, medan andra bara har små fjun. Att ha tjockt hår vid födseln garanterar inte att man kommer att ha tjockt hår senare i livet, men det har visat sig att barn som har tunt hår oftast har tunnare hår också som vuxna.

Du lägger förmodligen på dig ungefär 450 gram i veckan nu, framför allt därför att bebisen lägger på sig nästan halva sin födelsevikt under en fullgången graviditets sista sju veckor. Se till att du äter bra den sista tiden.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


jag var oxå en av dem som följde micheal jacksons begravning för nån dag sen. Har inte direkt vare något fan men måste säga det alltså att han var något helt speciellt! Tycker det är lite dåligt bara att dem bad flickan hans prata i micken..helt onödigt! men shit vad jag började grina då! Innan hade jag typ inte fattat varför alla grät som var hans fan. Dem kände ju inte ens han...men hela grejjen ÄR ju faktiskt sorglig..

I tisdags var man med pappa o erik en stund. Jag o pappa skulle besöka ägaren till skruttbilen vi kanske skulle köpa o kolla vad som hände...Och självklart var bilen inte godkänd av bilprovningen. Sån tur har man vett ni! =( Så inte blir det av att man köper någon bil denna månad heller! ****.

Nu ska jag strax åka iväg te barnmorskan o MALIN ska följa med=) Calle kan tyvärr inte för han jobbar så jag bestämde mig för att ta med tant malin=) Ska ta blodtryck på mig o lyssna lite på hugo. känns bra o dela den upplevelsen med henne, tror hon kommer bli glad..

SO, ha NE !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0