Mycket tankar.

Gårdagen var som sagt helt galen och jag glömde och berätta om den lilla fågelungen Saga kom in med :( Både calle och jag fick panik för calle var rädd för fågelinfluensan och jag börja grina för jag gillar inte att hon dödar små fåglar. Vi sprang efter Saga och försökte få hon och släppa den och när hon gjorde det så såg vi att den inte var död bara skadad så efter att calle hade tagit en slev och kastat ut den fick han även gå ner och slå ihjäl den med en spade så den inte skulle lida.:( :( När jag hörde dunsen från spaden börja jag lipa ännu mer och så blev jag jätte arg på Saga så jag tog henne i nackskinnet och började skällde ut henne efter noter!
Alltså jag hatar döden. Jag bara ryser och får panik så fort jag hör eller ser den. Kunde inte änns se den lilla fågelungen för jag tyckte det var så hemskt. men livet är fullt av död och hemskheter och det gör mig så deprimerad. Tex som när jag såg ett program om usa o folk som fick dö bara för att det inte har råd med sjukförsäkring? VAD E DET? vi lever faktiskt på 2000 talet? A då kan man verkligen säga att världen e sjuk!

Efter all drama så såg  jag och calle film. Män som hatar kvinnor och den nya Walander - tjuven. Snacka om att jag blev hatisk gentemot män efter dem tvån då alltså. FY ******!  Såg ett oprah program oxå för någon dag sen där män som misshandlar kvinnor kom ut och prata om det. Och det fick en och inse att det verligen är en sjukdom, ett beroende. Och jag blir väldigt glad av att höra att det finns behandlingar och sätt för att förhindra det här. Men som sagt det är som alla andra beroende och de kommer definitivt inte försvinna. Så länge det finns knark finns det torskar. Så länge det finns kvinnor så finns det män som slår dem. så är det. Men en dag hoppas jag vi blir så bra på att försvara oss så att vi verkligen slår tillbaka riktigt jäkla ordentligt så män inte tror det är en lätt match på ge sig på oss som det gör nu.


jeje, calle here i come !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0